Hoppa till huvudinnehållet

Du har inga artiklar i din varukorg, ta dig till våra produkter

Till produkter
  • Produkter: 0,00

Köp- och leveransvillkor

Vi vill att din köpupplevelse ska vara både trygg och smidig. Här hittar du information om våra köpvillkor - från leverans och betalning till returer och reklamationer. Om du har frågor eller funderingar, tveka inte att kontakta oss, vi hjälper dig gärna! 

Leverans och frakt 
Vi levererar dina varor tryggt och säkert. Vanligtvis skickas din beställning inom 2–5 arbetsdagar. Om en produkt har längre leveranstid, framgår det vid beställningen. Vi samarbetar med pålitliga fraktbolag för att säkerställa att dina varor kommer fram i gott skick. För skrymmande produkter som möbler ordnar vi leverans direkt till din dörr. Det går även att välja att hämta din order i butiken på Norrviken. 

Samtliga priser är angivna i Svenska Kronor (SEK), inklusive moms. Priset som gäller är det som finns angivet på hemsidan den dag beställning görs. 

Pris frakt: 69kr (gratis för orders över 1000kr) 

Outlöst försändelse eller misslyckat leveransförsök

Samtliga försändelse föraviseras i leveransbekräftelse via e-post från Butik Norrviken, om du inte mottagit avisering från oss ber vi dig kontakta oss för att undvika att försändelsen returneras. Om ett paket returneras till Butik Norrviken från fraktbolaget pga beställaren/mottagaren: 

1) inte löst ut paket från utlämningsställe

2) inte varit anträffbar på uppgivet telefonnummer för avisering

3) vägrat ta emot leveransen

4) uppgivit felaktig namn-, adress- eller kontaktuppgifter kommer Butik Norrviken debitera beställaren en avgift, på 300kr. 

Betalning 
Hos oss kan du enkelt betala med Klarna, där du kan välja mellan olika betalningsalternativ som passar dig bäst. Vi värdesätter din säkerhet och integritet, och all betalningsinformation hanteras tryggt. 

Ångerrätt och returer 
Vi vill att du ska vara helt nöjd med ditt köp. Om du ångrar dig har du 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit varan. För att utöva din ångerrätt, ska varan skickas i retur inom 14 dagar. Räknat från det datum ordern levererades till utlämningsstället. Tänk på att produkten ska returneras i sitt originalskick och i originalförpackning. Kontakta oss innan du returnerar, så hjälper vi dig med returen. Returfrakt tillkommer med 195kr. 

Reklamationer och skador 

Vara noga med att kontrollera varorna för eventuella skador vid leverans. För att varor med synliga yttre transportskador ska kunna reklameras måste skadorna ha noterats på fraktbolagets fraktsedel i samband med kvittens. 

Skulle något vara fel med din produkt, eller om den blivit skadad under leverans, är vi här för att lösa problemet. Kontakta oss på butiken@norrvikenbastad.se så ser vi till att du får en ny produkt eller återbetalning. Vi hanterar reklamationer snabbt och med omtanke.